Ce este PR-ul si care este rolul acestuia in sport?…

PR inseamna Public Relations. Acest domeniu, foarte inrudit cu tot ceea ce inseamna comunicare si marketing, se ocupa cu promovarea si vanzarea unor produse si servicii. In ziua de azi imaginea PR-ului romanesc este o tipa foarte aranjata, cu o masina trasnet si cu multi bani dar care nu stie sa vorbeasca. Gresit! Un specialist in PR este un specialist in COMUNICARE! Nu foarte multa lume stie ce face un om de PR si asta pentru ca munca lui nu se opreste niciodata, iar datoriile acestuia au tangente cu domenii diverse. In acest sens se vorbeste despre legatura relatiilor publice cu managementul, de fapt, despre relatiile publice ca functie manageriala, cu stiintele socio-umane pe partea de cercetare, inaintea demararii oricarei actiuni, cu jurnalismul, marketingul, psihologia, interculturalitatea, etc. In primul rand, un practician de relatii publice are datoria de a mentine o stransa legatura intre organizatia pentru care lucreaza si mass-media. Dupa cum era de asteptat, oamenii nu mai au incredere in advertising pentru ca stiu ca scopul principal este acela de a vinde. De aceea este nevoie de cea de-a treia entitate (third party endorsement) – mass-media in cazul de fata, care este considerata obiectiva si lipsita de interese. In urma unei actiuni de PR, jurnalistii scriu in mod gratuit despre organizatie, iar acest lucru se datoreaza increderii castigate de catre omul de relatii publice. Iata de ce o buna colaborare cu jurnalistii este importanta in crearea sau mentinerea imaginii unei organizatii. Pentru ca intre PR si jurnalist sa existe comunicare eficienta trebuie sa fie un dialog continuu, pe termen lung si cat mai transparent posibil. Esentiala aici este echitatea si egalitatea in furnizarea informatiilor catre jurnalisti. Un alt rol esential al omului de PR este comunicarea cu publicurile externe (clienti, potentiali clienti, comunitate, furnizori, parteneri) dar si cu cele interne ale organizatiei. Ca si in cazul relatiei cu jurnalistii, este important sa fie sustinuta pe termen lung si nu doar pe perioada campaniilor. Acest lucru genereaza incredere si prin urmare, sustinere si simpatie din partea publicurilor. Transparenta in mediul intern motiveaza, da angajatului sentimentul de apartenenta la organizatie, il face sa coopereze si sa fie solidar cu aceasta. Asadar, principalul rol al unui PR este acela de a intretine si/sau a imbunatati imaginea unei organizatii prin crearea de legaturi stabile cu reprezentanti ai comunitatii, ai mass-mediei, cu membrii organizatiei etc.

 

Sursa: Wikipedia

Dan-Aliosa Ulici
0 comentarii
Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comentarii Facebook